Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Resetowanie ustawień
Reset

STATUT KATOLICKIEGO PRZEDSZKOLA NIEPUBLICZNEGO KARMELKI

 

 

STATUT

 

 

KATOLICKIEGO

 

PRZEDSZKOLA NIEPUBLICZNEGO

„Karmelki”

tekst jednolity z dnia 01 września 2017 r.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

BIELSK PODLASKI    2017

 

 

ROZDZIAŁ I

Postanowienia ogólne

 

  • 1

 

  1. Katolickie Przedszkole Niepubliczne Karmelki, zwane dalej „Przedszkolem”, jest przedszkolem niepublicznym działającym na podstawie:

 

  • ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 59 ze zm.), zwanej dalej “Ustawą”,

 

  • rozporządzeń wykonawczych Ustawy,

 

  • ustawy Karta Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982 r. (Dz. U. z 2006 r., nr 97, poz. 674 ze zmianami) w zakresie dotyczącym przedszkoli niepublicznych i rozporządzeń wykonawczych do tej ustawy,

 

  • ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks Pracy ( U. 1974 nr 24 poz. 141 ze zmianami),

 

  • Kodeksu Prawa Kanonicznego, kan. 793 – 806,

 

  • Statutów I Synodu Diecezji Drohiczyńskiej, p. 27-28,

 

  • niniejszego Statutu.

 

  1. Przedszkole ma swoją siedzibę w budynku przy ul. Żwirki i Wigury 4 w Bielsku Podlaskim.

 

  1. Osobą prowadzącą Przedszkole jest Parafia p.w. Matki Bożej z Góry Karmel w Bielsku Podlaskim.

 

  1. Zgodnie z prawem kościelnym działalność Przedszkola jako katolickiej instytucji wychowawczej podlega nadzorowi Biskupa Drohiczyńskiego.

 

  1. Nadzór pedagogiczny nad Przedszkolem sprawuje Podlaski Kurator Oświaty w Białymstoku w takim zakresie, w jakim to dotyczy przedszkoli niepublicznych.

 

  1. Przedszkole używa nazwy: Katolickie Przedszkole Niepubliczne „Karmelki”.

 

  1. Całokształt działalności Przedszkola opiera się na systemie wartości chrześcijańskich głoszonych przez Kościół katolicki.

 

  1. Zasada zapisana w ust. 7 dotyczy całej koncepcji pracy przedszkola: celów i zadań statutowych, programu wychowawczego przedszkola i programów nauczania.

 

  1. Biskup Drohiczyński osobnym dekretem potwierdza katolicki charakter placówki.

 

  1. Przedszkole dostępne jest dla wszystkich dzieci, których rodzice (opiekunowie prawni) wybierają je i akceptują jego statut.

 

  1. Przedszkole prowadzi wychowanie przedszkolne dzieci od początku roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 3 lata, do końca roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 7 lat.

 

  1. Przedszkole zatrudnia nauczycieli posiadających kwalifikacje określone dla nauczycieli przedszkoli publicznych.

 

  1. Przedszkole realizuje programy nauczania zawierające podstawę programową wychowania przedszkolnego.

 

  1. Przedszkole prowadzi dokumentację swojej działalności i przechowuje ją zgodnie z odrębnymi przepisami.

 

ROZDZIAŁ II

Cele i zadania przedszkola

 

  • 2

 

  1. Podstawowym celem Przedszkola jest wspieranie integralnego rozwoju dzieci w procesie wychowania, kształcenia i opieki poprzez zapewnienie dzieciom możliwości wspólnej zabawy i nauki w warunkach bezpiecznych, przyjaznych i dostosowanych do ich potrzeb rozwojowych.

 

  1. Przedszkole wypełnia cele i zadania określone w Ustawie i realizuje je zgodnie z wartościami i zasadami chrześcijańskimi.

 

  1. Zasady i wartości chrześcijańskie stanowią filar procesu wychowawczego, są uwzględniane w programach wychowania i kształcenia oraz prezentowane w środowisku przedszkolnym przez wszystkich pracowników, a w szczególności przez kadrę pedagogiczną.

 

  1. Przedszkole realizuje cele i zadania określone w ust. 2, a w szczególności:

 

  • wspomaga rozwój dziecka, z uwzględnieniem jego potencjału i możliwości rozwojowych poprzez:

 

  1. rozpoznawanie potrzeb dziecka,
  2. stwarzanie warunków edukacyjnych dostosowanych do rozwoju i predyspozycji dziecka,
  3. wspieranie samodzielnych działań dziecka,
  4. pracę z dzieckiem zdolnym i przejawiającym szczególne potrzeby opiekuńcze i wychowawcze,
  5. wspieranie dziecka w odnajdywaniu swego miejsca w grupie rówieśniczej,
  6. stwarzanie dziecku warunków do podejmowania działań twórczych i artystycznych,
  7. tworzenie warunków do przeżywania przez dziecko satysfakcji z własnego działania i osiąganych sukcesów;

 

  • wspiera rozwój religijny dzieci i podtrzymuje ich tożsamość narodową , uczy miłości do Boga i Ojczyzny poprzez:

 

  1. budowanie poczucia przynależności dziecka do rodziny, społeczności lokalnej, regionu, kraju i Europy oraz wspólnoty Kościoła przez poznawanie dziedzictwa kulturowego, obyczajów i tradycji,
  2. budzenie postawy patriotyzmu m.in. poprzez zapoznawanie z historią i symbolami narodowymi,
  3. organizowanie uroczystości o charakterze narodowym i religijnym, w tym tworzących tradycję przedszkola,
  4. dbanie o kulturę języka polskiego,
  5. stwarzanie sytuacji edukacyjnych sprzyjających rozumieniu i przeżywaniu wartości uniwersalnych i chrześcijańskich.

 

  • organizuje opiekę nad dziećmi odpowiednio do ich potrzeb oraz możliwości przedszkola poprzez:

 

  1. tworzenie atmosfery miłości, akceptacji i bezpieczeństwa,
  2. uczenie postępowania zgodnego z zasadami bezpieczeństwa,
  3. podejmowanie działań promujących zdrowy styl życia i ochronę zdrowia,
  4. stwarzanie warunków sprzyjających aktywności ruchowej, prowadzenie zajęć rozwijających sprawność fizyczną,
  5. organizowanie wycieczek i wyjść poza teren przedszkola,
  6. zachęcanie do wyrażania własnych myśli i uczuć;

 

  • przygotowuje dzieci do podjęcia nauki w szkole poprzez:

 

  1. prowadzenie zajęć wychowawczo-dydaktycznych,
  2. systematyczną obserwację i diagnozę,
  3. kształtowanie w dzieciach umiejętności obserwowania i interpretowania zjawisk zachodzących w najbliższym otoczeniu przyrodniczym, społecznym, kulturowym i technicznym,
  4. rozbudzanie ciekawości poznawczej dzieci, zachęcanie ich do aktywności badawczej,
  5. rozwijanie wrażliwości estetycznej dzieci, tworzenie warunków do rozwoju ich wyobraźni, fantazji oraz ekspresji plastycznej, muzycznej i ruchowej,
  6. umożliwienie dzieciom poznania środowiska szkolnego.

 

  1. W przedszkolu organizowana jest pomoc psychologiczno-pedagogiczna, z której mogą korzystać dzieci i ich rodzice oraz nauczyciele.

 

  1. Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej odbywa się we współpracy zespecjalistami, innymi przedszkolami, organizacjami pozarządowymi oraz innymi instytucjami działającymi na rzecz rodziny i dzieci.

 

  1. Przedszkole organizuje wczesne wspomaganie rozwoju dzieci, mające na celu pobudzenie psychoruchowe i społeczne rozwoju dziecka od chwili wykrycia niepełnosprawności do podjęcia nauki w szkole.

 

  1. Przedszkole stanowi wspólnotę wychowawczą, którą tworzą nauczyciele i inni pracownicy przedszkola oraz dzieci i ich rodzice.

 

  1. Przedszkole wspiera rodziców jako pierwszych wychowawców swoich dzieci i stara się współpracować z nimi w celu budowania spójności wychowawczej.

 

  1. Zadaniem przedszkola jako wspólnoty wychowawczej jest podejmowanie i realizowanie różnego rodzaju wspólnych działań i inicjatyw zmierzających do integralnego wychowywania dzieci, wspierania ich uzdolnień oraz tworzenia klimatu rodzinnego.

 

  1. Wszystkie dzieci mają obowiązek uczestniczenia w pełni w procesie wychowania i nauczania obowiązującym w przedszkolu, w tym w nauce religii. W zakresie praktyk religijnych korzystają z przysługującej im wolności sumienia i wyznania poza przedszkolem. Sprawowanie opieki w związku z ich praktykami religijnymi, w razie potrzeby, zapewniają rodzice lub opiekunowie prawni.

 

  1. Przedszkole sprawuje opiekę nad dziećmi znajdującymi się w trudnej sytuacji materialnej z powodu warunków rodzinnych i losowych poprzez:

 

  • udzielanie pomocy materialnej w różnych formach,

 

  • występowanie o pomoc do Rady Rodziców, sponsorów i organizacji.

 

  1. Przedszkole może realizować eksperyment pedagogiczny, którego celem jest rozwijanie kompetencji i wiedzy dzieci oraz nauczycieli.

 

  1. Na terenie Przedszkola obowiązuje całkowity zakaz nagrywania obrazu i dźwięku przez dzieci i osoby dorosłe. Wyjątek mogą stanowić sytuacje takie jak: nagranie potrzebne do audycji, widowiska, przedstawienia, zajęć otwartych itp. Zgodę na nagrywanie, w tych sytuacjach, wydaje Dyrektor przedszkola.

 

ROZDZIAŁ III

Osoba prowadząca

 

  • 3

 

  1. Osobą prowadzącą Przedszkole jest Parafia p.w. Matki Bożej z Góry Karmel w Bielsku Podlaskim.

 

  1. Siedziba osoby prowadzącej mieści się przy ul. Mickiewicza 61 w Bielsku Podlaskim.

 

  1. Osoba prowadząca przedszkole odpowiada za jego działalność.

 

  1. Do zadań osoby prowadzącej należy w szczególności:

 

  • zapewnienie warunków działania przedszkola, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, wychowania i opieki,

 

  • wykonywanie remontów obiektów zajmowanych przez przedszkole oraz zadań inwestycyjnych w tym zakresie,

 

  • zapewnienie obsługi administracyjnej, finansowej i organizacyjnej,

 

  • wyposażenie przedszkola w pomoce dydaktyczne i sprzęt niezbędny do pełnej realizacji programu wychowania przedszkolnego oraz wykonywania innych zadań statutowych.

 

  1. Osoba prowadząca ustala, nadaje i wprowadza zmiany do:

 

  • Statutu Przedszkola,

 

  • Programu Wychowawczego Przedszkola,

 

  • Regulaminu organizacyjnego Przedszkola,

 

  • Regulaminu Wynagradzania,

 

  • Zasad gospodarki finansowej.

 

  1. Statut Przedszkola zatwierdza Biskup Drohiczyński.

 

  1. Inne regulaminy opracowane w Przedszkolu przez Organy Przedszkola, przed wejściem w życie wymagają pisemnej aprobaty Osoby prowadzącej Przedszkole.

 

  1. Osoba prowadząca Przedszkole jest organem odwoławczym dla zatrudnionych nauczycieli i innych pracowników oraz dla rodziców dzieci uczęszczających do Przedszkola.

 

  1. Osoba prowadząca Przedszkole ma prawo zwoływać i uczestniczyć w posiedzeniach Rady Pedagogicznej i Rady Rodziców Przedszkola.

 

ROZDZIAŁ IV

Organy przedszkola

 

  • 4

 

  1. Organami Przedszkola są:

 

  • Dyrektor,

 

  • Dyrektor administracyjny,

 

  • Rada Pedagogiczna,

 

  • Rada Rodziców.

 

  • 5

 

  1. Dyrektorem Przedszkola jest każdorazowy proboszcz Parafii p.w. Matki Bożej z Góry Karmel w Bielsku Podlaskim.

 

  1. Dyrektor Przedszkola realizuje zadania osoby prowadzącej.

 

  1. Dyrektor Przedszkola pełni funkcję nadzorczą oraz reprezentuje Przedszkole na zewnątrz.

 

  • 6

  1. Dyrektor administracyjny:

 

  • kieruje bieżącą działalnością Przedszkola,

 

  • w zastępstwie Dyrektora Przedszkola i z jego upoważnienia reprezentuje Przedszkole na zewnątrz,

 

  • jest bezpośrednim przełożonym zatrudnionych w Przedszkolu pracowników,

 

  • sprawuje nadzór pedagogiczny w stosunku do nauczycieli zatrudnionych w Przedszkolu,

 

  • dysponuje środkami określonymi w planie finansowym Przedszkola i ponosi odpowiedzialność za ich prawidłowe wykorzystanie zgodnie z Zasadami gospodarki finansowej i innymi uregulowaniami wewnętrznymi,

 

  • zapewnia bezpieczne i higieniczne warunki dzieciom podczas zajęć prowadzonych w Przedszkolu, a także podczas zajęć organizowanych przez Przedszkole poza obiektami do niego należącymi.

 

  1. Do głównych zadań dyrektora administracyjnego należą:

 

  • 1) kierowanie działalnością opiekuńczo-wychowawczą i dydaktyczną,

 

  • 2) organizowanie działalności Przedszkola,

 

  • 3) prowadzenie spraw kadrowych pracowników.

 

  1. Szczegółowy zakres zadań dyrektora administracyjnego określa Regulamin organizacyjny Przedszkola.

 

 

  • 7

 

  1. Rada Pedagogiczna jest kolegialnym organem Przedszkola w zakresie realizacji jego statutowych zadań dotyczących kształcenia, wychowania i opieki.

 

  1. W skład Rady Pedagogicznej wchodzą: dyrektor administracyjny i wszyscy nauczyciele zatrudnieni w Przedszkolu.

 

  1. Przewodniczącym Rady Pedagogicznej jest Dyrektor administracyjny.

 

  1. Rada Pedagogiczna działa na podstawie ustalonego przez siebie regulaminu.

 

  1. Zebrania Rady Pedagogicznej prowadzi i przygotowuje jej przewodniczący.

 

  1. W zebraniach Rady Pedagogicznej, z głosem doradczym uczestniczą asystenci nauczyciela.

 

  1. W zebraniach Rady Pedagogicznej mogą brać udział, z głosem doradczym, osoby zapraszane przez jej przewodniczącego lub na wniosek Rady Pedagogicznej, w tym przedstawiciele stowarzyszeń i innych organizacji, których celem statutowym jest działalność opiekuńczo-wychowawcza zgodna z nauką Kościoła w tym zakresie.

 

  1. Do kompetencji stanowiących Rady Pedagogicznej należy:

 

  • zatwierdzanie planów pracy Przedszkola na każdy rok szkolny,

 

  • podejmowanie uchwał w sprawie eksperymentów pedagogicznych,

 

  • ustalanie organizacji doskonalenia zawodowego nauczycieli,

 

  • podejmowanie uchwał w sprawach skreślania z listy wychowanków,

 

  • ustalanie sposobu wykorzystania wyników nadzoru pedagogicznego, w tym sprawowanego nad Przedszkolem przez Organy sprawujące nadzór pedagogiczny, w celu doskonalenia pracy Przedszkola.

 

  1. Rada Pedagogiczna opiniuje w szczególności:

 

  • organizację pracy Przedszkola, w tym rozkład zajęć i Ramowe plany dnia,

 

  • przedszkolny zestaw programów wychowania przedszkolnego,

 

  • wnioski Dyrektora administracyjnego o przyznanie nauczycielom odznaczeń, nagród i innych wyróżnień,

 

  • propozycje Dyrektora administracyjnego w sprawach przydziału nauczycielom stałych prac i zajęć w ramach wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatkowo płatnych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych,

 

  1. Rada Pedagogiczna ponadto:

 

  • przygotowuje propozycje zmian do Statutu i upoważnia Dyrektora administracyjnego do obwieszczania tekstu jednolitego Statutu po zatwierdzeniu przez Osobę prowadzącą,

 

  • uczestniczy w rozwiązywaniu spraw wewnętrznych Przedszkola.

 

  1. Zebrania Rady Pedagogicznej są organizowane przed rozpoczęciem roku szkolnego, po zakończeniu pierwszego okresu, po zakończeniu rocznych zajęć oraz w miarę potrzeb.

 

  1. Zebrania Rady Pedagogicznej mogą być organizowane na wniosek Osoby prowadzącej Przedszkole, Organów Nadzoru Pedagogicznego lub co najmniej 1/3 jej członków.

 

  1. Rada Pedagogiczna podejmuje swoje decyzje w formie uchwał. Uchwały są podejmowane zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy jej członków.

 

  1. Zebrania Rady Pedagogicznej są protokołowane. Protokoły są sporządzane w formie papierowej.
  2. Nauczyciele są zobowiązani do nieujawniania spraw poruszanych na posiedzeniach Rady Pedagogicznej, które mogą naruszać dobro osobiste wychowanków lub ich rodziców, a także nauczycieli i innych pracowników Przedszkola.

 

  • 8

 

  1. W Przedszkolu działa Rada Rodziców.

 

  1. Rada Rodziców jest organem społecznym Przedszkola.

 

  1. Rada Rodziców reprezentuje ogół rodziców przed innymi organami Przedszkola i stanowi reprezentację rodziców dzieci uczęszczających do Przedszkola.

 

  1. W skład Rady Rodziców wchodzi jeden przedstawiciel każdego oddziału przedszkolnego wybrany w tajnych wyborach przez zebranie rodziców dzieci danego oddziału.

 

  1. W wyborach, o których mowa w ust. 4, jedno dziecko reprezentuje jeden rodzic. Wybory przeprowadza się na pierwszym zebraniu rodziców w każdym roku szkolnym.

 

  1. Kadencja Rady Rodziców trwa jeden rok.

 

  1. Rada Rodziców może gromadzić fundusze z dobrowolnych składek rodziców oraz innych źródeł. Zasady wydatkowania funduszy określa Regulamin Rady Rodziców.

 

  1. Rada Rodziców w ramach kompetencji:

 

  • uchwala regulamin swojej działalności,

 

  • opiniuje pracę nauczyciela do ustalenia oceny dorobku zawodowego nauczyciela za okres stażu. Rada Rodziców przedstawia swoją opinię na piśmie w terminie 14 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o dokonywanej ocenie dorobku zawodowego. Nie przedstawienie opinii nie wstrzymuje postępowania,

 

  • opiniuje program i harmonogram poprawy efektywności wychowania i kształcenia w przypadku, gdy Organ Nadzoru Pedagogicznego poleca taki opracować.

 

  • Regulamin Rady Rodziców nie może być sprzeczny z zapisami niniejszego Statutu.

 

  1. Rada Rodziców może występować do organów przedszkola, osoby prowadzącej Przedszkole, organów sprawujących nadzór pedagogiczny z wnioskami i opiniami we wszystkich sprawach Przedszkola.

 

  • 9

 

  1. Zasady współpracy organów Przedszkola:

 

  • wszystkie organy Przedszkola współpracują w duchu porozumienia i wzajemnego szacunku, umożliwiając swobodne działanie i podejmowanie decyzji przez każdy organ w granicach swoich kompetencji oraz bieżący przepływ informacji pomiędzy sobą,

 

  • rodzice i nauczyciele współdziałają ze sobą w sprawach wychowania, opieki i kształcenia dzieci według zasad ujętych w Statucie Przedszkola,

 

  • wszelkie sprawy sporne rozwiązywane są wewnątrz Przedszkola, z zachowaniem drogi służbowej i zasad ujętych w ust. 2 i 3.

 

  1. Spory pomiędzy Radą Pedagogiczną a Radą Rodziców rozstrzyga Dyrektor administracyjny.

 

  • Dyrektor administracyjny podejmuje działanie na pisemny wniosek któregoś z organów – stron sporu,

 

  • przed rozstrzygnięciem sporu Dyrektor administracyjny zapoznaje się ze stanowiskiem każdej ze stron, zachowując bezstronność w ocenie tych stanowisk,

 

  • o swoim rozstrzygnięciu wraz z uzasadnieniem informuje zainteresowanych na piśmie w ciągu 14 dni od złożenia informacji o sporze,

 

  • strony sporu w ciągu 7 dni mogą odwołać się od decyzji Dyrektora administracyjnego do Dyrektora Przedszkola. Decyzja Dyrektora Przedszkola jest ostateczna.

 

  1. Spory między organami Przedszkola, w których stroną jest Dyrektor administracyjny rozstrzyga Dyrektor Przedszkola. Ust. 2 pkt. 1 – 3 stosuje się odpowiednio. Decyzja Dyrektora Przedszkola jest ostateczna.

 

ROZDZIAŁ V

Organizacja przedszkola

 

  • 10

 

  1. Podstawową jednostką organizacyjną Przedszkola jest oddział obejmujący dzieci w zbliżonym wieku, z uwzględnieniem ich potrzeb, zainteresowań i uzdolnień.

 

  1. Liczba dzieci w oddziale nie może przekraczać 25.

 

  1. Oddziałem opiekuje się nauczyciel wychowawca.

 

  1. W celu zapewnienia ciągłości i skuteczności pracy wychowawczej nauczyciel wychowawca opiekuje się danym oddziałem w ciągu całego etapu edukacyjnego.

 

 

 

  • 11

 

  1. Praca opiekuńczo-wychowawcza i dydaktyczna jest prowadzona na podstawie programów wychowania przedszkolnego, dopuszczonych do użytku w Przedszkolu przez Dyrektora

 

  1. W przedszkolu prowadzone jest roczne przygotowanie przedszkolne dla dzieci objętych takim obowiązkiem według przepisów prawa.

 

  1. W przedszkolu mogą być organizowane zajęcia dodatkowe prowadzone z uwzględnieniem potrzeb i możliwości rozwojowych dziecka.

 

  1. Rodzaj zajęć dodatkowych, ich częstotliwość i forma organizacyjna zależą od potrzeb oraz możliwości organizacyjnych przedszkola.

 

  • 12

 

  1. W okresach niskiej frekwencji dzieci, Dyrektor administracyjny może zlecić łączenie oddziałów z zachowaniem liczebności w grupie.

 

  1. Wycieczki, wyjazdy do teatru i inne formy wyjazdowe zajęć mogą odbywać się w grupach o strukturze międzyoddziałowej, zgodnie z Regulaminem organizacji wycieczek.

 

  • 13

 

  1. Szczegółową organizację wychowania, nauczania i opieki w danym roku szkolnym określa Arkusz organizacyjny przedszkola opracowany przez Dyrektora administracyjnego i zatwierdzony przez Dyrektora Przedszkola.

 

  1. W Arkuszu organizacyjnym przedszkola określa się:

 

  • liczbę dzieci i czas pracy poszczególnych oddziałów,

 

  • liczbę pracowników, w tym pracowników zajmujących kierownicze stanowiska,

 

  • tygodniowy wymiar godzin zajęć dodatkowych i rodzaj tych zajęć,

 

  • ogólną liczbę godzin pracy finansowanych ze środków przydzielonych jako dotacja z Urzędu Miasta.

 

  • 14

 

  1. Zajęcia w przedszkolu odbywają się od poniedziałku do piątku, w godzinach od 6.45 do 16.30.

 

  1. Przedszkole funkcjonuje przez cały rok z wyjątkiem przerw ustalonych przez Osobę prowadzącą.

 

  1. Organizację dnia pracy Przedszkola określa Ramowy plan dnia.

 

  1. Przedszkole w zakresie realizacji zadań statutowych zapewnia dzieciom możliwość korzystania z:

 

  • 1) pomieszczeń do nauczania, wychowania i opieki,

 

  • 2) placu zabaw,

 

  • 3) pomieszczeń sanitarno-higienicznych i szatni,

 

  • 4) posiłków.

 

  1. Przy sprzyjających warunkach atmosferycznych organizowany jest jak najdłuższy pobyt dzieci na przedszkolnym placu zabaw.

 

  1. Przedszkole organizuje dla wychowanków różnorodne formy krajoznawstwa i turystyki. Organizację i program wycieczek dostosowuje się do wieku, zainteresowań i potrzeb dzieci, ich stanu zdrowia oraz sprawności fizycznej.

 

 

  • 14a

 

  1. Zajęcia w przedszkolu są zawieszane, na czas oznaczony, w razie wystąpienia na danym terenie:
  • zagrożenia bezpieczeństwa dzieci w związku z organizacją i przebiegiem imprez ogólnopolskich lub międzynarodowych,
  • temperatury zewnętrznej lub w pomieszczeniach, w których są prowadzone zajęcia z dziećmi, zagrażającej zdrowiu dzieci,
  • zagrożenia związanego z sytuacją epidemiologiczną,
  • innego nadzwyczajnego zdarzenia zagrażającego bezpieczeństwu lub zdrowiu dzieci

– w trybie określonym w przepisach w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach.

 

  1. W przypadku zawieszenia zajęć, o którym mowa w ust. 1, na okres powyżej dwóch dni przedszkole organizuje dla dzieci zajęcia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość. Zajęcia te są organizowane nie później niż od trzeciego dnia zawieszenia zajęć, o którym mowa w ust. 1.
Data dodania: 0000-00-00 00:00:00
Data edycji: 2024-04-19 12:37:10
Ilość wyświetleń: 324
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

17-100 Bielsk Podlaski

ul. Żwirki i Wigury 4

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej